vrijdag 4 februari 2011

De creativiteit van kinderen (Droomvallei workshop)

Voor kinderen werkt het zo makkelijk.


Ze zitten naast mij als ik de kleurplaat aan het maken ben voor de workshop van De Droomvallei. (Iets wat bij ons in huis al een begrip is geworden, die Droomvallei, de heren verheugen zich mateloos op dit evenementje. 's Avonds onder een verhaaltje voorlezen zegt oudste tegen me: "Ik doe even mijn ogen dicht. Ik ga even naar de Droomvallei.").

Kleurplaat ingekleurd door oudste

Afijn, een paar dagen eerder:
"Wat ben je aan het doen, mama?"
"Ik maak een kleurplaat."
"Waarvoor?"
"Voor de workshop over de Droomvallei.".
"Wat is een Werkschop?"
"Dan vertel ik een verhaal en we luisteren met heel veel grote mensen en kinderen naar muziek en dan gaan we met z'n allen schilderen.".
"Leuk! Mogen wij ook komen? Mag ik ook een kleurplaat maken?".

En zo zitten daar twee heertjes naast mij te werken.
De ene zit ook een kleurplaat te maken, de andere zit mijn kleurplaat in te kleuren.


Geweldig.
De kleurplaat van oudste



Workshop "De Droomvallei" in Zuiderlicht op 9 maart 2011 om 9.30. De workshop is voor volwassene en kind. De kosten zijn 5 euro per kind. Vervolgworkshops worden gepland in de schoolvakanties en weekenden. De kosten van de vervolgworkshops zijn € 7,50.

Meer info of aanmelden: hetschilderschuurtje@live.nl.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten